6 km

Halloj!
.
Är inne från en superskön springtur på margaretaön med lite norska tjejer. Det är exakt 6 km runt och jag kom in på tiden 30 min. Inte jätte bra tid, men jag är nöjd eftersom jag inte kunnat träna så bra på senaste tiden.
När vi var påväg hem, ca kl 8 var det fortfarande 18 grader ute! Underbart! Jag kommer frysa ihjäl när jag kommer till sverige, här har vi redan slängt av oss jackorna liksom.
.
Nu har jag kollat upp en bra sak för mina leder nämligen linfröolja, som innehåller omega 3 och omega 6. Det kan ju vara värt ett försök i alla fall. Stackars mina höfter, knän och axlar, de har de inte lätt alltså. Men det blir att hitta lite lenolaj i ungerska mataffären nästa gång :)
.
Margareta ön, springspåret går längs kanten runt hela.
Nu ska jag belöna mig med en stor kopp choklad :)
.
Natti natti <3

Kommentarer
Postat av: Sara Gunnarsson

Hej Nina!

Linfröolja har vi i kylen här efter rekomendation av boken "kärnfrisk familj", kan tipsa om den boken! Kom ihåg att man inte får värma oljan bara för då förstörs den. Själv brukar jag använda krämen "icepower" på både ryggont och träningsvärk, riktig superkräm :-) fungerar som bedövning några timmar, doftar halstablett. Hoppas du mår bättre snart! Kram /Sara Gunnarsson

2012-03-23 @ 00:52:44
Postat av: Daniel.

Hur kunde jag veta att Sara skulle kommentera vid detta inlägg :)



Hoppas linfröoljan funkar, skulle vara ett stort framsteg inom min branch om man kunde ta lite naturlig olja och bota all värk :)

2012-03-23 @ 06:58:54
Postat av: Sara Gunnarsson

Ja visst skulle det vara bra om linfröolja kunde hjälpa :-) själv äter jag inte linfröoljan av den anledningen utan för att den är bra för härtat, huden m.m. Behovet av omega 3 ökar vid stress så de kan nog behövas hur som helst :)

2012-03-23 @ 08:36:09
Postat av: Nina

Tack Sara, nu ska jag verkligen köpa den! :) Och jag ska inte värma den ;). Man brukar ge omega 3 till gamla hundar som har ont i lederna, så jag tänkte "ja men det låter ju som mig" :P.



Haha Danne.. jag kommer till kliniken i alla fall, du behöver inte sura över "alternativa behandlingsformer".



Vad roligt att jag börjar få lite kommentarer på min blogg igen :D

Kramar

2012-03-23 @ 09:29:49
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du är go du :) Du vänder på situationen att du gör mig en tjänst för att jag ska kolla på ditt knä :P

2012-03-23 @ 11:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0