Plugga på hög nivå

God kväll!
.
Är nästan klar med dagens plugg, ska bara gå igenom biomatten en gång till.
Har pluggat mycket effektivt idag, i 10 timmar (och då har jag redan räknat bort lunch och middags pauserna). Mitt system med biokemin är att gå igenom ca 46 topics per dag, så hinner jag igenom allt på fyra dagar. Och då hinner jag upprepa samma grej en gång till innan tentan. Jag tror det är en bra plan..
.
Sitter med jätte ont i magen nu, det är något speciellt med att sitta och skriva upp kemi formler "som-jag-måste-kunna-sen", det ger en sådan där typisk magsårs känsla som bara de kan. Da,dam dam dam dam... som bara båtar kaaan. Åh jag vill ut på sjön och vara leedig! Ute på en båt, i vackra skärgården :) sol, vind och vatten.. är det bästa som jag veet. Haha okej jag ska sluta gå över i låttexter ;).
.
Alltså.. biokemin dödar mig, den äter upp min mage och slår ihjäl mina hjärnceller, så känns det i alla fall.
Men det är väldigt spännande att veta hur allt går till i kroppen, alla små cyclar och synteser osv. Synd bara att jag måste presentera det inför en lärare som fick 5or i alla ämnen utom ett (för då hade hon precis fått barn och hade sovit dåligt). Så det är inte en person man säger "ja men man kan inte ens lära sig allt det där" till. Learn it by heart! Skolans och lärarnas motto!
.
Appropå lärare så måste jag berätta vad som hände en klasskompis, det är ett så tydligt tecken på vilken sorts skola jag går på. Eleven mailade läraren och skrev typ "Dear..blablabla... I want to sign up for the exam.. bla bla bla", mycket trevligt och allt. (Först och främst, vi måste alltså maila lärarna personligen för att skriva upp oss på vissa examen, systemet med det säger jag bara :O!?).
Och hon får till svar att nästa gång hon skriver vill han att hon tilltalar honom som "professor blablabla" och ingenting annat. Alltså... Va? Det är som att gå 50 år tillbaks i tiden här.
.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0